top of page
akce-skoda-960.jpg

Autodesk VRED zákazníkům ukáže jejich vysněné auto

Centrální model pro tvorbu vizualizací prodává auta s výbavou o 15–30 000 korun dražší než dřív

ÚSPĚCHY SOFTWARU AUTODESK V PRAXI

 

Obrázek vydá za tisíc slov 

 

Od chvíle, kdy Laurin a Klement společně postavili první bicykl a položili základy budoucí největší české automobilky, už uplynulo přes 120 let. Za tu dobu se značka ŠKODA mohla mnohokrát přesvědčit, jak důležité je naslouchat požadavkům zákazníků. Většina z nás by ráda svůj vysněný vůz před nákupem viděla na vlastní oči. Proto ŠKODA AUTO a.s. v roce 2010 přišla s pilotním projektem nového 3D konfigurá-toru. Ten potenciálním zákazníkům v auto-salonech umožnil, aby si před nákupem na obrazovce prohlédli různé konfigurace konkrétního vozu a posoudili, jak se jim líbí daná kombinace barev nebo vybraný interiér. 

 

V prvotní fázi značka ŠKODA zavedla nový konfigurátor na 400 prodejních místech po celém světě. Stále více zákazníků ale dává před nákupem v autosalonech přednost internetu. Proto chtěla automobilka přijít s centralizovaným modelem pro vizualizaci, který by se dal použít pro všechny kanály – online, na prodejních místech i při komunikaci s reklamními a grafickými studii. Tak by měli k novému konfigurátoru přístup všichni zákazníci a navíc by se podpořil křížový prodej. 

 

Jeden model, vícero kanálů 

 

Automobil ŠKODA lze pořídit u více než 400 autorizovaných prodejců po celém světě. Zároveň si ale klienti mohou vůz nakonfigu-rovat přes internet z pohodlí domova. Druhou možnost využívá nemalé množství zákazníků – online konfigurátor ŠKODA za hodinu odbaví 5–10 000 požadavků na vizualizaci. Pilotní konfigurátor ale nebyl dostatečně robustní, aby zvládl generovat vizualizace vozu ve všech dostupných variantách a výbavě pro široké spektrum uživatelů najednou – pro obchodní zástupce, marketingové partnery i potenciální zákazní-ky. Ve ŠKODA AUTO a.s. se proto rozhodli spustit jeden centralizovaný model a spolehnout se přitom na Autodesk VRED. 

 

„Dnešní společnosti se někdy i okamžitá, téměř bleskurychlá reakce zdá být příliš pomalá,“ vysvětluje Leoš Červený, koordiná-tor virtuální reality a digitální továrny firmy ŠKODA AUTO a.s.
 

„Zjistili jsme, že pokud se vizualizace nevygeneruje a nenačte do dvou vteřin, uživatel zpravidla stránku zavře a my můžeme snadno přijít o zákazníka. Centralizovaný model ale naopak vygeneruje vizualizaci vozu skoro okamžitě, a to do nejmenších podrobností, což dosud nebylo možné.“ 

 

„V rámci projektu pro nás bylo klíčové zlepšit kvalitu obrázků. Protože měly být zároveň kdykoliv k dispozici na vyžádání, navrhli jsme systém, který plně vychází ze softwaru Autodesk VRED,“ vysvětluje Červený. „Obrázky ve vysoké kvalitě teď máme k dispozici přímo v Autodesk softwaru. Tam, kde jiné automobilky u podobných projektů používají několik programů od různých dodavatelů najednou, si my vystačíme
s Autodeskem. Máme veškerá data na jednom místě a ještě ušetříme.“ 

 

Příjemnější řešení pro zákazníky, obchodní zástupce i marketingové agentury 

 

Centrální model se v současné době používá pro online konfigurátor i konfigurátor v autosalonech autorizovaných prodejců. K dispozici ho mají i reklamní agentury, které z něj generují například vizualizace vozů pro katalogy. Časem chce ŠKODA AUTO a.s. na jeho základě vytvořit také online platformu pro návštěvníky automobilových výstav, aby si mohli přímo na místě svůj automobil snů sestavit na tabletu. 

 

Obrázky potřebné pro vizualizaci každé ze statisíců produktových specifikací (od barvy laku přes interiér a sedačky až po infotainment systém) lze automaticky vygenerovat skrze Autodesk VRED. U autorizovaného prodejce i na internetu si tak mohou zákazníci pohodlně a téměř okamžitě prohlédnout vůz, který si sestavili na míru. Vizualizace je přitom mnohem detailnější než dřív. 

 

Autodesk VRED také skvěle funguje pro sdílení souborů s reklamními agenturami a grafickými studii, které se Škodovkou pracují.

logo-skoda.png

„Do několika týdnů po implementaci modelu bylo jasné, že naši zaměstnanci tráví mnohem méně času ručním generováním modelů online. Zkrátila se také doba pro načítání jednotlivých modelů. Zákazníkům se obrázky načtou za 1,5 vteřiny, což je o polovinu méně než dřív.“ 

 

Leoš Červený,  koordinátor virtuální reality a digitální továrny, ŠKODA AUTO a.s.

Soubory ke sdílení je možné konvertovat do formátu FBX a otevřít je v Autodesk softwaru pro média a zábavní průmysl, jako je Autodesk® Maya™ nebo Autodesk® Stingray™. Díky této technologii mohou fotorealistické, věrohodné obrázky a animace generovat dokonce i lidé, kteří se 3D vizualizacím běžně nevěnují. 

 

Kvalitnější vizualizace a vyšší prodeje 

 

Leoš Červený si nový, centrální model pochvaluje: „Do několika týdnů po implementaci modelu bylo jasné, že naši zaměstnanci tráví mnohem méně času ručním generováním modelů online. Zkrátila se také doba pro načítání jednotlivých modelů. Zákazníkům se obrázky načtou za
1,5 vteřiny, což je o polovinu méně než dřív.“ 

Autorizovaným prodejcům nová technologie pomáhá zvyšovat počet prodaných vozů i jejich hodnotu. „Zákazníci jsou překvapení, jak realistickou vizualizaci před sebou na obrazovce mají, a s radostí si prohlížejí, jak bude jejich příští auto doopravdy vypadat,“ popisuje Karel Javůrek ze zákaznického centra ŠKODA AUTO a.s. v Mladé Boleslavi.

akce-skoda-500.jpg

„Díky centrálnímu modelu můžeme zákazníkovi ukázat daný vůz přímo v konfiguraci, kterou si chce pořídit. Jednak nám konfigurátor pomáhá vůz prodat, jednak se klient snáze nechá přesvědčit, aby odešel s nadstandardní výbavou v hodnotě o 15–30 000 korun vyšší, než původně plánoval. Nový konfigu-rátor má jednoznačně vliv na to, že prodáváme více vozů v lepší výbavě.“ 

 

Keith Giddings, 
Lancaster Skoda, Milton Keynes, Velká Británie

„Díky centrálnímu modelu můžeme zákazníkovi ukázat daný vůz přímo v konfi-guraci, kterou si chce pořídit,“ vysvětluje Keith Giddings z britského autosalonu Lancaster Skoda ve městě Milton Keynes. „Jednak nám konfigurátor pomáhá vůz prodat, jednak se klient snáze nechá pře-svědčit, aby odešel s nadstandardní výbavou v hodnotě o 15–30 000 korun vyšší, než pů-vodně plánoval. Nový konfigurátor má jednoznačně vliv na to, že prodáváme více vozů v lepší výbavě.“ 


Konfigurátorem projekt nekončí 

 

Leoš Červený vysvětluje, že ŠKODA AUTO a.s. v budoucnu plánuje na základě centrálního modelu rozvinout nové způsoby komunikace se zákazníky: „Chceme klienty oslovovat tam, kde se nejčastěji pohybují, a jako značka stále více komunikujeme na sociálních médiích. Proto chceme centrální model využívat pro tvorbu vizualizací pro sociální sítě. Celý projekt má ohromný potenciál posílit naši značku a nesmírně si ceníme toho, že se s námi Autodesk na tuto cestu vydal.“

„Zákazníci jsou překvapení, jak realistickou vizualizaci před sebou na obrazovce mají, a s radostí si prohlížejí, jak bude jejich příští auto doopravdy vypadat.“  

 

Karel Javůrek, ŠKODA AUTO a.s. zákaznické centrum, Mladá Boleslav

bottom of page