NAŠI PARTNEŘI

Firmy z oboru musí úzce spolupracovat. Jedině tak mohou:

zbořit mýty

o průmyslu 4.0

vyhodnotit, jak jsou

připraveny na budoucnost

zvolit nejvhodnější strategii

pro udržitelný a ziskový rozvoj

čelit náročným

výzvám

využívat možnosti digitálního

navrhování a výroby

získat přístup ke zdrojům, které umožní rychleji zavádět změny

navázat kontakt
s kolegy z oboru

navrhovat, vyrábět a prodávat špičkové české výrobky

Pojďme společně tvořit blízkou i vzdálenou budoucnost české výroby. Jako inspirace pro naše další kroky by mohl sloužit tento materiál, který má za cíl pojmenovat problémová místa našeho průmyslu a navrhnout směr,  kterým je nutné se vydat.

Výhody členství

  • Výhody pro členy iniciativy Budoucnost české výroby

  • Přednostní vstup na akce

  • Budete přednostně informováni o setkáních managementu
    a dalších akcích organizovaných v rámci iniciativy

  • Chystané události

  • Oborové novinky a další zdroje

  • Získáte celou řadu podkladů, ze kterých načerpáte nové dovednosti a oporu pro to, abyste budoucnost české výroby mohli utvářet i vy

  • Zdroje

Proč se zajímáme o budoucnost české výroby?

Přichází éra propojenosti. Produkty jsou neuvěřitelně chytré a stále častěji i na míru přizpůsobené potřebám konkrétního zákazníka. Proměňuje se také samotná výroba. Čeká nás čtvrtá průmyslová revoluce a vývoj oboru mohou ovlivňovat i české firmy. Převratných změn je přitom nepočítaně: internet věcí, aditivní výroba, robotika či strojové učení. K produktivitě, procesům či inovacím už nemůžeme přistupovat tak, jak jsme to dělali doposud. Této výzvě čelíme společně.

Každý podnikatel chce, aby jeho firma byla trvalé úspěšná. Jestli mají české firmy naplno využít příležitost, kterou jim poskytuje nová éra propojenosti, musíme českou výrobu dostat na kvalitativně vyšší úroveň. Musíme se stát finálními výrobci nebo subdodavateli s unikátními technologiemi, což nám umožní realizovat vyšší marže. Musíme více motivovat zahraniční investory, aby tu reinvestovali. Musíme účinně podporovat domácí podnikatele a jejich spolupráci s akademickou a výzkumnou sférou. A musíme pokračovat v digitalizaci ekonomiky. Jen tím můžeme řešit aktuální problémy na trhu práce a také zvyšovat produktivitu.  Vyřešíme tím problém levné práce, česká výroba bude růst a zbavíme se tím nálepky "levné ekonomiky".